Kalkulator dmg, przelicznik statystyk

0 Odpowiedzi, 4646 Wyświetleń
Wątek zamknięty 

Część z Was zapewne zastanawia się w jaki sposób kalkulowany jest damage, jakie statystyki na niego wpływają itp.
W tym wątku postaram się rozwiać wszelkie wątpliwości.
Do obliczania obrażeń wykorzystuje się obrażenia broni (base), obrona (def) oraz punkty:
  • siły (str)
  • wytrzymałości (wytrz)
  • zręczności (zr)
  • zdolności myśliwskich (zd)
  • inteligencji (int)
  • Kręgu (Krąg)
Natomiast sam typ obrażeń dzielimy na cztery rodzaje:
  • obrażenia fizyczne (broń biała)
  • obrażenia dystansowe (łuki)
  • obrażenia magiczne (runy zwykłe)
  • obrażenia magiczne (runy czasowe)
W zależności od typu obrażeń, będzie wykorzystywany inny przelicznik.
Dodatkowo punkty walki służą do obliczenia szansy na obrażenia krytyczne, które również posiadają oddzielny przelicznik.

Podsumowując
Mamy cztery typy obrażeń oraz szansę na trafienie krytyczne do każdego typu, co daje nam 8 różnych przeliczników obrażeń.

To teraz pora na aktualne przeliczniki Big Grin
(Mogą się zmienić)

Obrażenia fizyczne
  • Bez krytyka
    damage = base + 0.15*zr + 0.35*str + 0.06*int + 0.05*zd
  • Krytyk
    damage = 2*base + 0.5*zr + 0.45*str + 0.15*int + 0.15*zd
Obrażenia dystansowe
  • Bez krytyka
    damage = base + 0.08*zr + 0.04*str + 0.25*zd + 0.03*int
  • Krytyk
    damage = 2*base + 0.2*zr + 0.12*str + 0.65*zd + 0.1*int
Obrażenia magiczne (runy zwykłe)
  • Bez krytyka
    damage = base + 0.35*int + 0.05*mana+3*lvl*(1+krag)
  • Krytyk
    damage = 0.85*base + 1.5*int + 0.1*mana+3*lvl*(1+krag)
Obrażenia magiczne (runy czasowe)
  • Bez krytyka
    damage = base + 0.05*int + 0.005*mana+lvl*(1+krag)
  • Krytyk
    damage = 1.5*base + 0.15*int + 0.01*mana+lvl*(1+krag)

Tak obliczony wynik jest mnożony przez losową liczbę z przedziału 0.9 - 1.1 (żeby dodać element losowości)

A jak obliczany jest damage otrzymany przez gracza?
Otóż damage, który gracz ma otrzymać, przeliczany jest według przelicznika:
damage = damage - def*0.33 - wytrz*0.25 + 1
Przy czym minimalny dmg nie może przekraczać liczby przeliczanej ze wrozu: (lvl/10)+2  Smile

W wątku nie uwzględniłem sytuacji, gdy gracz jest pod wpływem czarów i mikstur - sami pewnie sobie wyczaicie, jak działają Wink
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-17-2021, 16:06 przez Vark123.)



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości